Robe De Mariée festklänningar Balklänning Robe De Mariée Robe De Mariée Balklänning

Diete

Alimentatie sanatoasa sau dieta?

0 Comentarii

Alimentatie sanatoasa sau dieta?

Haideți să stabilim clar și de la bun început faptul că dieta sau regimul alimentar nu sunt același lucru cu alimentația sănătoasă. Atunci cand renunțăm la anumite alimente sau mancăruri nesănătoase, unii ne întreabă dacă am început o dietă. Ei bine, de fapt , ar trebui să ne întrebe dacă am început să mâncăm sănătos.
Am auzit de multe diete în ultimii ani, care mai de care mai revoluționară, mai la modă sau mai mediatizată din motive mai mult sau mai putin comerciale.
Nu vreau acum și aici să contest nici o dietă anume dar, majoritatea dietelor nu fac altceva decat să priveze corpul de nutrienți importanți pentru noi zilnic.
Mai mult, unele dintre aceste diete nu fac altceva decat să ducă la înfometare sau malnutriție. Sunt situații tragice în care putem ajunge mai ales daca nu ținem cont de sfatul medicului sau al unei persoane avizate.
Tocmai de aceea vă sfătuiesc să consultați o asemenea persoană sau medicul înainte de a începe orice dietă și să vă faceți niște teste relevante în această direcție, pentru a nu avea surprize neplăcute.

Da, alimentația trebuie să țină cont de toate caracteristicile noastre și trebuie să fie, ca orice terapie, personalizată.
Ați înțeles bine : consider alimentația o terapie. Desigur, dacă nu este sănătoasă și adaptată nevoilor obiective ale fiecărui individ, atunci este una defectuosă sau o otravă lentă. Este cea mai la îndemână aprope oricui și poate fi aplicată ori de cate ori mâncăm.
Este deja demonstrat că multe alimente au proprietați curative asupra organelor interne, aparatelor și sistemelor corpului uman.
O alimentație sănătoasă conține cinci categorii de alimente : legume, fructe, cereale, lactate și carne. Pe lângă acestea nu trebuie să uităm de apă, care, deși nu este un aliment, este foarte importantă și chiar indispensabilă vieții.
Apa nu se digeră și totuși ajunge pană la nivel celular, iar cel mai important rol al ei in organism este acela al termoreglarii.
Cele cinci categorii de alimente conțin, în mare parte și în proporții diferite, micronutrienți, macronutrienți și apă. Asa cum am spus în articolul anterior, micronutrienții sunt vitaminele și mineralele iar macronutrienții sunt proteinele, glucidele și lipidele.
Ceea ce consumăm, uneori, poate conține și alcool. Alcoolul nu este un aliment. Organismul îl percepe ca pe ceva toxic atuci cand este consmat și nu are nici o valoare nutritivă. Din păcate poate avea multe efecte secundare negative dintre care aș aminti pe cel mai grav-favorizarea aparitiei cancerului.
Ca și o curiozitate, alcoolul este o bună sursă de energie, a doua după grăsime, dacă s-ar face un asemenea clasament.
Dar să ne întoarcem la alimentele sănatoase. În cadrul fiecarei categorii din cele cinci enumerate mai sus există și alimente sau surse de nutrienți mai puțin recomandate.
De exemplu, carnea, este una dintre cele mai bune surse de proteină animală. Carnea grasă de la un animal nu este un aliment tocmai sănătos datorită conținutului mare de grăsime animală. Una dintre cele mai bune surse de proteină este peștele, care deși poate contine grăsime, conține, in general, acizi grași nesaturați, cu acțiune benefică asupra organismului.
Alimentele de origine animală sunt bune surse de proteine în general. Există proteine și de origine vegetală comparabile calitativ cu cele animale. Unele dintre puținele exemple ar putea fi soia și ciupercile.

Autor: Bogdan Neculai

Opinia dvs

Postati comentariu

Newsletter

© 2010 AntiCelulita.